GE

როგორ გამოვასწოროთ დაგეგმვის საშუალებით მოსწავლის მიერ ამბის თხრობით გადმოცემის პრობლემა

რატომ უჭირთ ბავშვებს ამბის თხრობით გადმოცემა? მიზეზი –  დაგეგმვის სირთულე

ამ დროს ბავშვი აზრობრივად ვერ აკავშირებს წინადადებებს ერთმანეთთან. თითქოს საუბრობს გამართული წინადადებებით, თუმცა მონათხრობი არათანმიმდევრულია. ხან ამბის დასაწყისს ჰყვება, ხანაც ბოლოს. წინადადებებს შორის ხშირია პაუზები. მიმანიშნებელი კითხვების დასმის გარეშე, რთულია გაიგო რა ამბავს გადმოსცემს ბავშვი.

გადაჭრის გზა –  მოქმედებების დროში თანმიმდევრულად დაგეგმვის უნარის განვითარება.

სავარჯიშოები

ა)  თამაში „დღის განრიგი“

საღამოს, სხდებით თქვენ და ბავშვი და იწყებთ დღის განმავლობაში ბავშვის მიერ განხორციელებული აქტივობების თანმიმდევრულად გახსენებას/ჩაწერას.

  1. გავიღვიძე
  2. გავიხეხე კბილები

. . . . .

  1. მოვამზადე საშინაო დავალება

მას შემდეგ რაც ბავშვი დამოუკიდებლად კარგად ახერხებს განვლილი დღის თანმიმდევრულად გახსენებას, გადავდივართ დღის დაგეგმვაზე. უკვე დილით, სხდებით თქვენ და ბავშვი და იწყებთ დღის დაგეგმვას/ჩაწერას. რამდენიმე დღის შემდეგ, უკვე აღარ იწერთ. ბავშვი ჩანიშნვების გარეშე გეგმავს დღეს და ალაებს განსახორციელებულ აქტივობებს დროში თანმიმდევრულად.

1ბ) თამაში „სიუჟეტური სურათების მიხედვით თხრობა“

GOOGLE-ს საძიებო სისტემაში ვწერთ “picture sequencing” და ყურადღებით ვათვალიერებთ გამოტანილ გვერდს. აქ მოცემულია სიუჟეტური სურათები, რომელთა თანმიმდევრობით დალაგების შემთხვევაში, ვიღებთ დასრულებულ ისტორიას. თავიდან ვიწყებთ 3-4 სურათიანი სიუჟეტით. ეტაპობრივად გადავდივართ უფრო რთულ სიუჟეტებზე, რომელიც შედგება 6-8 სურათისგან.

ამოვბეჭდავთ ფერადი პრინტერით. ვჭრით სურათებს სათითაოდ. შემდეგ ვაწოდებთ ბავშვს და ვთხოვთ დაალაგოს ისეთი თანმიმდევრობით, რომ გამოვიდეს დასრულებული ამბავი.

თუ ბავშვი დამოუკიდებლად ვერ ალაგებს სწორად, ვეხმარებით. შემდეგ ვუყვებით ამბავს . ბავშვი გვისმენს. შემდეგ თავად ყვება. თუ დამოუკიდებლად ვერ ახერხებ მოყოლას, თქვენ უსვამთ მიმანიშნებელ კითხვებს და ის პასუხობს.

Untitled2

ამ სიუჟეტის შინაარსი შემდეგნაირად შეიძლება გავაცნოთ ბავშვს :

ერთხელ, დედიკომ და ბავშვებმა ნამცხვრების გამოცხობა გადაწყვიტეს. დედიკომ ცომი მოზილა. ლაშამ ცომი გააბრტყელა. თეკლემ კი გულის ფორმის ნამცხვრები გამოჭრა. შემდეგ დედიკომ ნამცხვრები ღუმელში შედო და გამოაცხო. ნამცხვრები თეფშზე დაალაგა და ახლა გემრიელად მიირთმევენ.

მწირი ლექსიკური მარაგის პრობლემის გადაჭრის გზები მოსწავლეებში – სავარჯიშოები მშობლებსა და პედაგოგებს

მოამზადა მარი არევაძემ

გამოყენებული ლიტერატურა: გაგოშიძე “ბავშვის ფსიქიკური განვითარების დარღვევები“2007 წ.

დასვით კითხვა და მიიღეთ პასუხი - ედუს საცნობარო სამსახური