GE

პედაგოგის წერილი, რომელმაც განათლების მინისტრამდე ვერ (არ) მიაღწია

EDU.ARIS.GE-ს რუბრიკის „თავისუფალი ტრიბუნა“ დღევანდელი სტუმარი ამჟამად უმუშევარი, თელავის მე-4 საჯარო სკოლიდან 2017 წლის 3 ივლისს გათავისუფლებული პედაგოგი ცისანა სტურუაა.

როგორც მან გვითხრა, ეს წერილი, მიუხედავად მისი არაერთი მცდელობისა განათლების მინისტრამდე ვერ აღწევს მისთვის უცნობი მიზეზის გამო. თუმცა ამბობს, რომ შესაძლოა, მინისტრს წერილს გაცნობიერებულად არ აწვდიან. გათავისუფლებულმა პედაგოგმა მიმართა როგორც სასამართლოს, ისე პროკურატურას.

ვიდრე უშუალოდ წერილზე გადავიდოდეთ, გეტყვით, რომ გათავისუფლებული პედაგოგის ინფორმაციით, 2 დღის წინ, სასამართლომ სამართლიანად ცნო სკოლის დირექტორის გადაწყვეტილება პედაგოგ ცისანა სტურუას სკოლიდან გათავისუფლების შესახებ:

საქმის ოქმი

მინისტრ ჩხენკელის სახელზე გაგზავნილი წერილის ორიგინალი

„ღია წერილი განათლების მინისტრს,

ბ-ნ მ. ჩხენკელს

ბატონო მინისტრო, 18.07.2017 წელს, თქვენს სახელზე, გამოვაგზავნე განცხადება, რომლის პასუხმა, ერთხელ კიდევ დამარწმუნა, რომ მინისტრამდე არ აღწევს პედაგოგების  გულისტკივილი. ამიტომ გაწვდით, ამ ფორმით. მითუმეტეს, თქვენს სახელზე გამოგზავნილი განცხადება იყო, პარლამენტის განათლების კომიტეტის თავმჯდომარის, მარიამ ჯაშის განცხადების ასლი.

ბატონო მინისტრო, გთხოვთ გამოითხოვოთ აღნიშნული განცხადება, ვინაიდან, ამ განცხადებაში მოყვანილი მგავსი ფაქტები განათლების სისტემაში არ მომხდარა.

ამ განცხადებით გაეცნობით, თუ პედაგოგი (იგულისხმება თავად ცისანა სტურუა) როგორ ახორციელებდა II კლასელ მოსწავლეებზე ინკვიზიციურ მეთოდებს! 7-8 წლის ბავშვებს ხელებაწვდილი, დაფასთან 40 წუთის განმავლობაში აყენებდა და თან, არ გაინძრეო ეუბნებოდა! თავს კედელზე არტყმევინებდა, თმებს ქაჩავდა, წიგნს თავში ურტყამდა, ტუალეტში არ უშვებდა. კბილატკიებულ ბავშვს, ჯერ მოქაჩა თმები, მერე ხელებაწვდილი დააყენა და თან სჯიდა.

ბატონო მინისტრო, მნიშვნელოვანია ის, რომ ამ უნიჭო სცენარის ავტორი და რეჟისორი, თვით, თელავის მე-4 საჯარო სკოლის, დირექტორი, ეკატერინე გიგიტელაშვილია, რომელიც ისე გახდა დირექტორი კანონის დარღვევით, რომ  მას არა თუ პედაგოგობის მუშაობის სამი წლის სტაჟი, ერთი დღისაც არ ჰქონდა, და არც არანაირი მუშაობის სტაჟი. ცხადია, პედაგოგის ღირსების განცდა არ ექნებოდა და ამიტომ სხვის ღირსებასაც არ სცემდა პატივს. იგი სისტემურად იყენებს მშობლებს და მოსწავლეებს ბრმა იარაღად, აწერინებს ცრუ ბრალდებებს, გადასცემს დისციპლინურ კომიტეტს და ასეთი მეთოდით უკვე რამდენი პედაგოგი გაუშვა სახლში.

ასე მოხდა ჩემთან მიმართებაშიც, იმ სატანური ბრალდებების საფუძველზე, შეადგინეს ოქმი N11, მაგრამ ამჯერად მეტი დამაჯერებლობისათვის ფსიქოლოგიც ჩაერთო  და მეც გამიშვეს სახლში, 48 წლის სტაჟისა და უამრავი წარმატების, დამსახურებული პედაგოგი, გამიშვეს ასეთი თაღლითური ქმედებით.

ბატონო მინისტრო, თუ რამდენად შეეფერება ყოველივე ეს სინამდვილეს, ოქმი N11-დან მოვიყვან კლასის ხელმძღვანელების ნათქვამი: „ისინი ვერ იხსენებენ პედაგოგთა და მოსწავლეებს შორის დაძაბულ ვითარებას, მშობლებს არასდროს პრეტენზია პედაგოგების მიმართ არ დაუყენებიათ“. რატომ?

ამასთან მოგახსენებთ, რომ კლასის ხელმძღვანელებს ესმოდათ და ხედავდნენ როგორ მეხვეოდნენ მოსწავლეები სიყვარულით და სითბოთი „გვიყვარხართო“, და მეც ვპასუხობდი, „მე უფრო ძალიან მიყვარხართ მეთქი“. მთელი სასწავლო წელი, ამას ვერ უარყოფენ კლასის ხელმძღვანელები, რომლებიც უსმენდნენ და ხედავდნენ. … მათ აქტიურად შეუწყვეს ხელი,  ვერ აწყენინეს დირექტორს.

რას ამბობენ მშობლები ოქმში: „ჩვენ ვიცოდით, რომ სისტემატურად ხდებოდა, როგორც ფიზიკური, ისე ფსიქოლოგიური შეურაცხყოფა…“ აქვე ისინი ამბობენ, რომ მაინც ჩუმად იყვნენ და არ ამჟღავნებდნენ აღნიშნულ კლასებში დაძაბულ სიტუაციას, ვინაიდან ითვალისწინებდნენ პედაგოგის ასაკს, რომ მის ჯანმრთელობას საფრთხე არ შექმნოდა“.

საკუთარი შვილების საფრთხეზე იყვნენ ჩუმად?

ბატონო მინისტრო, ვიცოდით, ვითმენდით… და მაინც ვითვალისწინებდით, რომ მის ჯანმრთელობას საფრთხე არ შექმნოდაო. ეს ამონარიდები თავისთავად პასუხს აძლევს იმას, რომ დისციპლინური კომიტეტის სხდომის ოქმში, აბსოლუტურად, ყველაფერი აბსურდია, თუნდაც ერთი სიტყვა იმ ბრალდებებიდან სიცრუეა.

„არ თქმა იგივე დანაშაულია და ხელშემწყობი“. მით უმეტეს დედების და არა დედინაცვლების მიერ. თუ მე ეს ბრალდებები არ დამიმიტკიცდა, ისინი დადგებიან კანონის წინაშე, დედობის ჩამორთმევის უფლებით.

ბატონო მინისტრო, ჩამობრძანდეს შიდა აუდიტი, რომ დუმს, რამდენი ასეთი განცხადება დევს ამ სკოლიდან, გამოითხოვეთ! ჩაატარონ ანონიმური გამოკიხვა, (ვინაიდან ეშინიათ მმოპასუხეებს) რამდენ გამწარებულ და ღირსებაშელახულ პედაგოგის პრეტენზიას მოისმენენ. პედაგოგებზე გამოცხადებულ უამრავ საყვედურს, რამდენ სკოლიდან გაძევებულ პედაგოგს და ამასთან, ვინც ვეღარ გაუძლო და პროტესტის ნიშნად დატოვა სკოლა არაპენსიონერმაც, იმათ ისტორიებსაც მოისმენთ.

ბატონო მინისტრო, ქალბატონმა დირექტორმა ისიც კი გაბედა, შეიძლება ვერც დაიჯეროთ, წინა დირექტორის განაწილებით მოცემული მათემატიკის საათები ჩამომართვა და მომცა მხოლოდ და მხოლოდ 2 საათი  და ისიც სპორტის, თან გამოძებნილი, როცა დაწყებით კლასებში, სხვა პენსიონერ პედაგოგებს ჰქონდა 16,18 საათი და ამასთან კლასის ხელმძღვანელობაც.

გთხოვთ, ყოველივე აქედან გამომდინარე, ოქმი N11-ის მართებულობა შეისწავლოთ, ვინაიდან ერთ დროს ავტორიტეტულ სკოლას, დღეს დაშლა ემუქრება. თუ დაუშვებთ ჩემ თქვენთან შეხვედრას,  ამის დიდი სურვილი მაქვს.

უღრმესი  პატივისცემით,

ცისანა სტურუა

დასვით კითხვა და მიიღეთ პასუხი - ედუს საცნობარო სამსახური