GE

ჭავჭავაძის 53ა,                             ტელ: +995 (32) 225 82 43            ელ. ფოსტა:  info@sangu.edu.ge
თბილისი, საქართველო                       +995 (32) 225 81 46            ვებ-გვერდი: http://www.sangu.edu.ge

მეტი
სოციოლოგის საბაკალავრო პროგრამა
SANGU - ქართული უნივერსიტეტის სოციოლოგია-დემოგრაფის საბაკალავრო პროგრამა:
 
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია - სოციალურ მეცნიერებათა ბაკალავრი, სპეციალობა: სოციოლოგია
კრედიტების რაოდენობა - 240 ECTS  კრედიტი
პროგრამის ხელმძღვანელი: ვაჟა ლორთქიფანიძე; საკონტაქტო ნომერი: 599 54 09 59
 
საბაკალავრო საგანმანათლებლო პროგრამა „სოციოლოგია (სოციოლოგია, დემოგრაფია)“უზრუნველყოფს კვალიფიციური, კონკურენტუნარიანი სპეციალისტის მომზადებას, რომელსაც შეუძლია მიღებული ცოდნის საფუძველზე კვლევები აწარმოოს სოციოლოგიასა და დემოგრაფიაში. მსოფლიოში მიმდინარე ურთულესმა პროცესებმა სოციოლოგთა და დემოგრაფთა კადრების მომზადების მზარდი მოთხოვნა წარმოშვა და ამდენად, პროგრამა დასაქმების თანამედროვე, მზარდ ბაზარზეა ორიენტირებული.
პროგრამის განხორციელებაში ჩართული აკადემიური პერსონალი და მოწვეული სპეციალისტები არიან დარგის მაღალკვალიფიციური სპეციალისტები, სწავლებისა და კვლევის მრავალწლიანი გამოცდილებით.
 
აკრედიტებულია - საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაციის საბჭოს #93 გადაწყვეტილება
 
მიზანი
პროგრამის მიზანია თანამედროვე დასაქმების ბაზრის შესატყვისი კვალიფიციური სოციო­ლო­გე­ბი­სა და დემოგრაფების მომზადება, რაც გულისხმობს როგორც ბაზისური თეორიული ცოდნის მიღებას, ისე პრაქტიკული ჩვევების დაუფლებას. ბაზისური თეორიული მომზადება გულისხმობს სტუდენტებისათვის შესაძლებლობის მიცემას, შეისწავლონ ისეთი სასწავლო კურსები, როგორიცაა: 
  • წინარე სოციოლოგიური თეორიები,
  • სოციალურ-კულტურული აზროვნების ფილოსოფიური პარადიგმები, 
  • სოცი­ოლოგიური კვლევის მეთოდები, 
  • ანთრო­პო­ლო­გია,
  • დარგობრივი სოციოლოგიის მიმართულებები,
  • სოციალური ფსიქო­ლო­გია,
  • ფსიქოლოგიის საფუძვლები,
  • ლოგიკა,
  • დემოგრაფია,
  • დემოგრაფიული სტატისტიკა,
  • რეგიო­ნე­ბისა და მსოფლიოს მოსახლეობის დემოგრაფიული განვითარების ტენდენცი­ე­ბი,
  • დემოგრაფიული პოლიტიკა და ა.შ.
პროგრამის მიზანია ისეთი კვალიფიციური სპეციალისტების აღზრდა, რომ­ლე­ბიც მიღებული ცოდნისა და ჩვევების საფუძველზე შეძლებენ აწარმოონ სოციოლოგიური და დემოგრაფიული გამოკვლევები ჩვენს ქვეყანაში და მის საზღვრებს გარეთ მიმდინარე ურთულეს სოციალურ-პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, დემოგრაფიულ პროცესებთან დაკავშირებული პრობლემების შესახებ, გააანალი­ზონ ისინი და შეიმუშაონ პრაქტიკული რეკომენდაციები. საქართველოსა და მთელ მსოფლიოში მიმდინარე ურთულესმა პროცესებმა სოციოლოგთა და დე­მოგ­რაფთა კადრების მომზადების გაფართოებული მოთხოვნა წარმოშვა და ამ­დე­ნად, პროგრამა დასაქმების თანამედროვე მზარდ ბაზარზეა ორიენტირებუ­ლი. ამასთან, საგანმანათლებლო პროგრამა მიზნად ისახავს პროგრამის კურსდამთავრებულთათვის მომდევნო საფეხურზე სწავლის გაგრძელების შესაძლებლობით უზრუნველყოფას.
 
სწავლის შედეგები
 
ცოდნა და გაცნობიერება: კურსდამთავრებულმა იცის:  სოციალური და სოციოლოგიური აზროვნების ჩამოყალიბების ძირი­თადი ეტაპები, სოციოლოგიის  ჩამოყალიბებისა და განვითარების მიმარ­თუ­ლე­ბები, კლასიკური და თანამედროვე სოციოლოგიური თეორიები, მათი დე­ბუ­ლე­ბები, დარგობრივი სოციოლოგიების მიმართულებები და პრობ­ლე­მა­ტი­კა, სოციალური და სოციოლოგიური კვლევის, სოცია­ლუ­რი მეც­ნი­ერე­ბებისათვის სტატისტიკური კვლევების მეთოდები და მეთოდო­ლო­გია. დემოგრაფიულ მეცნიერებათა ძირითადი თეორიები და დებულებები, კატეგორიები და კანონები. ჩვენს ქვეყანასა და მსოფლიოში მიმდინარე ინტენსიური და ურთულესი დემოგრაფიული მოვლენები და პროცესები. მათი ანალიზისა და მართვის მეთოდები და საშუალებები.
 
ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარი: კურსდამთავრებულს შეუძლია: პრაქტიკაში გამოიყენოს სოციოლოგიური და დემოგრაფიული მეცნიერებების ბაზისური ცოდნა მიმდინარე რთული სოცია­ლუ­რი, პოლიტიკური, ეკონომიკური, დემოგრაფიული პროცესების გასაანალიზებლად ამ მიზნით ჩაატაროს საჭირო  კვლევები; სტატისტიკური მონაცემების საფუძველზე სოციალური და დემოგრა­ფი­უ­ლი მოდელების აგება ცალკეული პარამეტრების მიხედვით, რაც საშუა­ლე­ბას მისცემს გააანალიზოს და პერსპექტივაში განსაზღვროს ამა თუ იმ სოციალური მოვლენის განვითარების ტენდენცია; სოციალური მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე განსაზღვროს სოციალური პრობ­ლე­მების გამომწვევი მიზეზები და მოსალოდნელი შედეგები; სოციოლოგიური და დემოგრაფიული თეორიების სხვადასხვა ასპექტის თანამედროვე სოციალურ პრობლემებთან მისადაგება.
 
დასკვნის უნარი: კურსდამთავრებულს გამომუშავებული აქვს: მეცნიერული ღირებულების მქონე რელევანტური პრობლემების გამოყო­ფის უნარი. სოციალურ მონაცემთა შეგროვების, მათი დამუშავებისა და ანალიზის საფუძველზე სათანადო პრაქტიკული ღირებულებების მქონე დასკვნის გაკეთებისა და  პრაქტიკული მნიშვნელობის ჰიპოთე­ზე­ბის წამოყენების უნარი. სოციალური პროცესების (მათ შორის დემოგრაფიული) ინტენსივობის განსაზღვრისა და მათ საფუძველზე პროგნოზული გაანგარიშებების გაკეთების უნარი; სოციალურ (მათ შორის დემოგრაფიულ) მაჩვენებლებზე მოქმედი ფაქტო­რების განსაზღვრისა და სათანადო რეკომენდაციების შემუშავების უნარი.
 
კომუნიკაციის უნარი: კურსდამთავრებულს შეუძლია: გამოიყენოს კომუნიკაციის საშუალებები ინფორმაციის ფართო ურთიერთგაზიარებისათვის;
თანამედროვე საინფორმაციო-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით საჭირო პროფესიული ურთიერთობების დამყარება, როგორც პროფესიულ, ისე ფართო საზოგადოებასთან; ერთ-ერთ უცხო ენაზე კომუნიკაცია, დილაოგის წარმართვა  საზოგადოებასთან და შესაბამისი სფეროს წარმომადგენლებთან; სოციალური კონფლიქტების მოგვარების გზების და საშუა­ლებების მოძიება, დიალოგისა და თანამშრომლობითი ურთიერთობების დამყარება.
 
სწავლის უნარი: კურსდამთავრებულს შეუძლია: სწავლის პროცესში მრავალ ფაქტორზე დამოკიდებული ცვალებადი სოცი­ა­ლური პროცესების გათვალისწინება და საჭირო ღონისძიებების შემუშა­ვება; სოციალური ინფორმაციის მოძიების და გათვალისწინების გზით, შემდგომი სწავ­ლის პროცესის დაგეგმვა.
 
ღირებულებები:
კურსდამთავრებულს შეუძლია:
  • შეაფასოს სხვადასხვა ეპოქის სოციოლოგიური და დემოლოგიური კონ­ცეფ­ციები თანამედროვე ფასეულობათა სისტემის ასპექტში;
  • მონაწილეობა მიიღოს ამ სფეროში ფასეულობათა დამკვიდრებაში;
  • კონკრეტული სოციალური კვლევების, პრაქტიკული რეკომენდაციების შემუშავებისა და განხორციელებისას – დემოკრატიის, ადამიანის უფლე­ბე­ბის, სოციალური (გენდერული, ეთნიკური რელიგიური და სხვა) თანასწო­რო­ბის პრინციპების გათვალისწინება და დაცვა.
შეფასების სისტემა
საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ანდრია პირველწოდებულის სახელობის ქართულ უნივერსიტეტში მოქმედი სტუდენტის მიღწევების შეფასების სისტემა 100 ქულიანია:
 
შეფასების სისტემა ითვალისწინებს ხუთი სახის დადებით შეფასებას:
  • (A) ფრიადი – მაქსიმალური შეფასების 91% და მეტი;
  • (B) ძალიან კარგი – მაქსიმალური შეფასების 81-90%;
  • (C) კარგი – მაქსიმალური შეფასების 71-80%;
  • (D) დამაკმაყოფილებელი – მაქსიმალური შეფასების 61-70%;
  • (E) საკმარისი – მაქსიმალური შეფასების 51-60%;
შეფასების სისტემა ასევე ითვალისწინებს ორი სახის უარყოფით შეფასებას:
  • (FX) ვერ ჩააბარა – მაქსიმალური შეფასების 41-50%, რაც ნიშნავს, რომ სტუდენტს ჩასაბარებლად მეტი მუშაობა სჭირდება და ეძლევა დამოუკიდებელი მუშაობით დამატებით გამოცდაზე ერთხელ გასვლის უფლება სტუდენტს დამატებით გამოცდაზე გასვლის უფლება აქვს იმავე სემესტრში.
  • (F) ჩაიჭრა – მაქსიმალური შეფასების 40% და ნაკლები, რაც ნიშნავს, რომ სტუდენტის მიერ ჩატარებული სამუშაო არ არის საკმარისი და მას საგანი ახლიდან აქვს შესასწავლი.
შეფასება მოიცავს შუალედურ და დასკვნით შეფასებებს.
 
შუალედური შეფასება შეადგენს 60 ქულას და მოიცავს შემდეგ კომპონენტებს:
  • ყოველკვირეულ/ყოველ მომდევნო კვირას შეფასებები. თითოეულ ჯერზე სტუდენტი ფასდება 2 ან 4 ქულით შესაბამისად.  შეფასება არ ხდება პირველ კვირაში. სულ 20 ქულა ნაწილდება შუალედური შეფასების ამ კომპონენტზე.
  • სემესტრული ნაშრომი (პროექტი, პრეზენტაცია, რეფერატი, ...). ფასდება 10 ქულით.
  • შუალედური გამოცდა, ფასდება 30 ქულით. გამოცდაზე გასვლა სავალდებულოა და მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი შეადგენს 12 ქულას. სტუდენტს აქვს შუალედური გამოცდის გადაბარების უფლება. შუალედური გამოცდა ტარდება უნივერსიტეტის საგამოცდო ცენტრში.
    პირველი და მეორე კომპონენტებისთვის დაწესებულია ჯამური მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი - 12 ქულა.
დასკვნითი გამოცდა 40 ქულით ფასდება. დასკვნითი გამოცდის მინიმალური კომპეტენციის ზღვარია 21 ქულა. დასკვნითი გამოცდა ტარდება უნივერსიტეტის საგამოცდო ცენტრში.
  • სავარაუდო თარიღი სექტემბერი 2017
  • ჩატარების ადგილი თბილისი
  • სწავლების ენა ქართული
  • სწავლის ფორმა დღის
განიხილეთ და ნახეთ შეფასებები სასწავლო პროგრამებზე - შეუერთდით Aris.ge- განათლების ფეისბუკის ჯგუფს - ტრენინგები, კურსები, პროგრამები
მიმდინარე პროგრამები