GE

ბოლონიის პროცესი – „თუ საქართველო გადავა სწავლების 11-წლიან სისტემაზე, ეს გამოიწვევს რამდენიმე პრობლემას“

მას შემდეგ, რაც საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა, ირაკლი კობახიძემ სკოლაში 11-წლიან სწავლებაზე გადასვლის შესახებ განაცხადა, საზოგადოება და პროფესიული წრეები იმ საფრთხეებზე მიუთითებენ, რომლებსაც 12-წლიანი სწავლების გაუქმება შექმნის.

სკოლაში სწავლა 11-წლიანი გახდება – ირაკლი კობახიძის განცხადება

რას გულისხმობს სასკოლო რეფორმა, რომლის პრეზენტაციაც მალე შედგება – განათლების მინისტრი დეტალებზე

მენტორი მასწავლებელი, ნატალია თურქაძე დღეს, 17 ოქტომბერს წერს, რომ ეს ძალიან მნიშვნელოვანი საკითხია რომელიც ყველას გვეხება:

„1. ბოლონიის პროცესის ძირითადი პრინციპები

ბოლონიის პროცესის მიზანია ევროპული განათლების სივრცის ერთიანობა და ხარისხის ჰარმონიზაცია. მასში შედის:

-12-წლიანი ზოგადი განათლება, როგორც სტანდარტი უმეტეს ქვეყნებში;
-სამსაფეხურიანი უმაღლესი განათლება (ბაკალავრიატი–მაგისტრატურა–დოქტორანტურა);
-ტრანსფერისა და აკრედიტაციის საერთაშორისოდ აღიარებული სისტემა (ECTS);
-განათლების ხელმისაწვდომობა, საერთაშორისო მობილობა და ხარისხის უზრუნველყოფა.

2. საქართველოს დღევანდელი მოდელი

საქართველოში ზოგადი განათლება ოფიციალურად 12-წლიანია, რაც ბოლონიის პროცესთან თავსებადია (უმრავლეს ევროპულ ქვეყნებში სწორედ 12 ან მეტი წელია).

3. მთავრობის ინიციატივა – 11-წლიანი სკოლა

თუ საქართველო გადავა 11-წლიან სისტემაზე, ეს გამოიწვევს რამდენიმე პრობლემას:

საკვალიფიკაციო დონის აღიარება – ევროპაში აბიტურიენტი უნივერსიტეტში სწავლას იწყებს მინიმუმ 12-წლიანი ზოგადი განათლების შემდეგ. 11 წელი ეჭვქვეშ დააყენებს ევროპაში სკოლის დამთავრების მოწმობის ავტომატურ აღიარებას.

საგანმანათლებლო მობილობა – ევროპულ უნივერსიტეტებში ჩარიცხვა შესაძლოა გართულდეს, რადგან 11-წლიანი განათლება „არ უტოლდება“ ევროპულ მინიმუმს.

ბოლონიის პრინციპების წინააღმდეგობა – ეს რეფორმა ეწინააღმდეგება სწორედ იმ ჰარმონიზაციის იდეას, რის გამოც საქართველო ბოლონიის პროცესში გაწევრიანდა.

4. რას ნიშნავს პრაქტიკულად?

საქართველოს კურსდამთავრებულები შესაძლოა, ვერ ჩაირიცხონ პირდაპირ ევროპულ უნივერსიტეტებში, და ამიტომ დამატებითი წელი, ან კოლეჯის გავლა გახდეს საჭირო.

ქვეყანას მოუწევს ევროპელ პარტნიორებთან მოლაპარაკება, რათა 11-წლიანი განათლების აღიარება მოხდეს – რაც საკმაოდ რთული იქნება.

შესაძლებელია შიდა სისტემისთვის გარკვეული ეკონომიური ან ადმინისტრაციული სარგებელი (წლების შემცირება, ფინანსების დაზოგვა), მაგრამ საერთაშორისო ინტეგრაციის კუთხით, ეს უკუსვლაა.

მოკლედ: 11-წლიანი სკოლა ბოლონიის პროცესის სტანდარტებს არ შეესაბამება და საერთაშორისო აღიარების თვალსაზრისით სერიოზულ რისკებს ქმნის.

თქვენ რას ფიქრობთ?“, – წერს ნატალია თურქაძე სოციალურ ქსელში.

ბოლონიის დეკლარაცია – უმაღლესი განათლების ევროპული სივრცე და საქართველო

დასვით კითხვა და მიიღეთ პასუხი - ედუს საცნობარო სამსახური