როდესაც მოსწავლე სასწავლო წიგნებს სახლში ტოვებს – მიზეზები და რეკომენდაციები პრობლემის მოგვარებისთვის
ავტორი: შალვა მინდაძე, თბილისის N70 საჯარო სკოლის ისტორიისა და სამოქალაქო განათლების უფროსი მასწავლებელი, შუა საუკუნეების კვლევების მაგისტრი, ამონაშვილის აკადემიის მასწავლებელი.
სწავლა ის პროცესია, რომელიც მოითხოვს ორგანიზებულობას, ყურადღებასა და პასუხისმგებლობას. მაგრამ ხშირად ხდება, რომ მოსწავლეები სასწავლო წიგნებს სახლში ტოვებენ, რაც იწვევს პრობლემებს საგაკვეთილო პროცესში. ეს არ არის მხოლოდ დავიწყება, არამედ შეიძლება იყოს კომპლექსური პრობლემა, რომელიც მოითხოვს შესაბამის ანალიზსა და გადაწყვეტას.
მიზეზები, რატომ ტოვებენ მოსწავლეები წიგნებს სახლში
ორგანიზებულობის ნაკლებობა:
მოსწავლეების უმეტესობას არ აქვს კარგად განვითარებული დროის მართვის უნარი. ხშირად ისინი დილით სწრაფად ეძებენ წიგნებს და არ ამოწმებენ ჩანთას.
2. სწავლებისადმი ინტერესის ნაკლებობა:
როდესაც მოსწავლე არ გრძნობს, რომ კონკრეტული საგანი ან წიგნი მნიშვნელოვანია, ის შეიძლება შეგნებულად დატოვოს სახლში.
3. დასტრესილი და გადატვირთული გრაფიკი:
სტრესი ან მოზღვავებული დავალებები მოსწავლეს ავიწყებს წიგნების მომზადებას.
4. ნეიროფსიქოლოგიური მიზეზები:
ბავშვებს, რომლებსაც აქვთ ყურადღების დეფიციტი და ჰიპერაქტიურობის სინდრომი (ADHD) ან მეხსიერების სირთულეები, უფრო მეტად ავიწყდებათ მათი ნივთების შეგროვება.
5. ემოციური გარემო:
არასახარბიელო ოჯახური გარემო, სკოლასთან დაკავშირებული შიში ან სხვა ფსიქოლოგიური მიზეზები გავლენას ახდენს ორგანიზებულობაზე.
როგორ შეიძლება პრობლემის მოგვარება?
პირველი ნაბიჯი: მშობლებისა და მასწავლებლების თანამშრომლობა
კომუნიკაცია: მშობლებმა უნდა გაიგონ ბავშვის სირთულეები და ერთად მოიფიქრონ გამოსავალი.
️თანამშრომლობა მასწავლებელთან: მასწავლებელი შეძლებს განსაზღვროს, მოსწავლისთვის რომელ საგნებშია საჭირო დამატებითი ყურადღება.
ორგანიზებულობის გაუმჯობესება
1. ჩანთის შემოწმება ყოველ საღამოს: მშობლებს შეუძლიათ დაეხმარონ ბავშვს ჩანთის ჩალაგებაში.
2. ჩანთის პოსტერები ან ნოტები: ბავშვს შეუძლია ჩამოწეროს საგნები, რაც ყოველდღე სჭირდება.
მოტივაციის ასამაღლებლად
წახალისება: მოსწავლეს უნდა დავუფასოთ ორგანიზებულობა, მაგალითად, პატარა საჩუქრებით ან ქებით.
სამაგალითო მიდგომა: თუ სხვა მოსწავლეები ორგანიზებულები არიან, ეს გავლენას მოახდენს მათზე.
ტექნოლოგიური მხარდაჭერა
გამოიყენეთ მობილური აპლიკაციები ან მაფრთხილებლები, რომლითაც ბავშვი მიიღებს შეტყობინებას წიგნების შესახებ.
ნეიროფსიქოლოგიური მიდგომა
სპეციალისტის ჩართვა: თუ მოსწავლეს აქვს მუდმივი მეხსიერების ან კონცენტრაციის სირთულეები, ნეიროფსიქოლოგი დაეხმარება მის განვითარებაში.
ნეიროფსიქოლოგის კომენტარი:
– რა უნდა ვიცოდეთ?
– ელიზაბეტ დიუპონი, პარიზის უნივერსიტეტის ნეიროფსიქოლოგი: „ბავშვების წიგნების სახლში დატოვება შეიძლება სიგნალი იყოს, რომ მათ სჭირდებათ დამატებითი ემოციური ან აკადემიური მხარდაჭერა. მშობლებისა და მასწავლებლების მიზანი უნდა იყოს პრობლემის არა მარტო მოგვარება, არამედ ბავშვისთვის დამოუკიდებლობის და პასუხისმგებლობის უნარების განვითარება. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ადრეული ასაკიდანვე“.
რჩევები მშობლებისთვის და მასწავლებლებისთვის
დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებს მუდმივად სჭირდებათ მითითებები და მხარდაჭერა.
სტრატეგიები უფროსკლასელებისთვის: უფროსკლასელები უფრო დამოუკიდებლები არიან, მაგრამ მათთანაც მნიშვნელოვანია როლური მაგალითის მიცემა.
დასკვნა: მოსწავლის წიგნების სახლში დატოვება შეიძლება იყოს ორგანიზაციული, ემოციური ან ნეიროფსიქოლოგიური გამოწვევა. სწორი მიდგომით, როგორიცაა კომუნიკაცია, წახალისება და პროფესიონალური დახმარება, შესაძლებელია ამ პრობლემის დაძლევა და ბავშვში ორგანიზებულობისა და დამოუკიდებლობის უნარების განვითარება.
ასევე იხილეთ:
წყარო: მასწავლებლის ბლოგი, Teachers Blog
- დიმიტრი უზნაძე მოქალაქის აღზრდაზე – „ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის ამოცანები“ by განათლებული ბლოგი 15 დეკემბერი, 2024
- რას ჰქვიან თავისუფლება? – ვაჟა-ფშაველა by განათლებული ბლოგი 14 დეკემბერი, 2024
- „რომ აპატიებ და მაინც რომ გახსოვს“ – ნამდვილი ამბავი სკოლიდან, როგორც გაკვეთილის თემა by განათლებული ბლოგი 8 დეკემბერი, 2024