„როცა 10 წლიანი გეგმა 3 წლისთვისაც არაამბიციურია, როცა იგნორირებას უკეთებ მთავარ გამოწვევებს“
![](https://edu.aris.ge/news/wp-content/uploads/2021/07/publika.ge-1-43-458x257.jpg)
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის ასოცირებული პროფესორი, განათლების სპეციალისტი, მანანა რატიანი განათლების სამინისტროს 10-წელიანი სტრატეგიის წარდგენას ეხმაურება და პრეზენტაციის შემდეგ გაჩენილი ასოციაციის შესახებ წერს:
განათლების 10 წლიანი გეგმის წარდგენით ინსპირირებული:
“- თუ შეიძლება მითხარით, რომელ გზას უნდა დავადგე?
– ეს დამოკიდებულია იმაზე, თუ სად გინდა მოხვდე!
– თუ შენთვის სულ ერთია საით წახვიდე, ყოველთვის აღმოჩნდები იქ სადაც არ გინდა“
როცა 10 წლიანი გეგმა 3 წლისთვისაც არაამბიციურია, როცა იგნორირებას უკეთებ მთავარ გამოწვევებს, როცა ახალი კადრების მოზიდვაზე სისტემაში და კვალიფიციური კადრების შენარჩუნებაზე არაფერს ამბობ, როცა 2 წლის კოვიდის პირობებში მიღებულ დანაკარგს თვალს არ უსწორებ, როცა დირექტორები კვლავ მოვალეობის შემსრულებლები არიან, როცა ავტონომიურობის გაზრდა და დეცენტრალიზაცია მხოლოდ სტრატეგიებში ჩაწერილი შეუსრულებელი მისიაა, როცა მიღებულ გამოცდილებას უგულებელყოფ, როცა 21-ე საუკუნის გლობალურ გამოწვევებს ვერ აღიქვამ და ვერც პასუხობ, როცა გეგმავ მხოლოდ იმას, რასაც ისედაც აკეთებდი ჩნდება კითხვა – დანინგ-კრუგერის ეფექტის საწყისი სტადიის თავდაჯერებულობასთან გვაქვს საქმე თუ კეროლის ალისას გზააბნეულობასთან?”, – წერს მანანა რატიანი და პოსტს ამ ფოტოს ურთავს:
შეგახსენებთ, რომ მანანა რატიანი არაერთი წლის განმავლობაში მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორის მოადგილის თანამდებობას იკავებდა.
-
„ლექტორმა რა უნდა მისცეს ჩემს შვილს? არის საშიშროება, რომ ტვინში ჩაუტუმბოს რაღაც სიბილწე…“ – მშობელი ქუთაისიდან by პოზიცია
-
რატომ ელოდებიან სკოლები განათლების სამინისტროს დირექტივას მედიასთან ურთიერთობისას? – უწყების წარმომადგენლის პასუხი by პოზიცია
-
„გამოცდების ამ მოდელით კვლავ არათანაბარ პირობებში არიან აბიტურიენტები“ – მასწავლებლის ეროვნული ჯილდოს გამარჯვებული by პოზიცია