რას წერს ანგარიშში ევროპის საბჭოს გენერალური მდივანი განათლების უფლების შეზღუდვაზე ოკუპირებულ რეგიონში
შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში საქართველოს სახელმწიფო მინისტრის აპარატი მიესალმება ევროპის საბჭოს გენერალური მდივნის მორიგ, 22-ე კონსოლიდირებულ ანგარიშს „კონფლიქტი საქართველოში“ და მისი განხილვისას, ევროკავშირის სახელით გაკეთებულ განცხადებას, რასაც მნიშვნელოვნად აფასებს. ამის შესახებ სახელმწიფო მინისტრის აპარატის განცხადებაშია ნათქვამი.
ევროპის საბჭოს გენერალური მდივნის აღნიშნული ანგარიში 2020 წლის 25 ნოემბერს, ევროპის საბჭოს მინისტრთა მოადგილეების კომიტეტის სხდომაზე განხილვის შედეგად მიიღეს.
ანგარიში ყურადღებას ამახვილებს ოკუპირებულ რეგიონებში ადამიანის უფლებების ისეთ მნიშვნელოვან დარღვევებზე, როგორიც არის თავისუფალი გადაადგილების და მშობლიურ ენაზე განათლების მიღების შეზღუდვა; გამყოფი ხაზების გასწვრივ მავთულხლართებისა და სხვა ხელოვნური ბარიერების აღმართვა; საქართველოს მოქალაქეების უკანონო დაკავება; ეთნიკურად ქართული მოსახლეობის უუფლებო მდგომარეობა; ჯანდაცვაზე, განათლებასა და საარსებო წყაროებზე წვდომის შეზღუდვა. აღნიშნულ კონტექსტში ხაზგასმულია ჟენევის საერთაშორისო მოლაპარაკებების მნიშვნელობა, ასევე, გალის ინციდენტების პრევენციისა და მათზე რეაგირების მექანიზმის აღდგენის საჭიროება.
სახელმწიფო მინისტრის აპარატის განცხადების თანახმად, მიუხედავად იმისა, რომ კონსოლიდირებული ანგარიშის მომხსენებლებს არ ეძლევათ ოკუპირებულ რეგიონებში შესვლისა და ადგილზე არსებული ვითარების გაცნობის შესაძლებლობა, ეს არის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი საერთაშორისო ინსტრუმენტი, რომელიც ასახავს ბოლო ექვსი თვის განმავლობაში ოკუპირებულ აფხაზეთსა და ცხინვალის რეგიონში უსაფრთხოების, ადამიანის უფლებათა და ჰუმანიტარული კუთხით არსებულ მძიმე ვითარებას.
წყარო: 1ტვ
- „თითქმის ყოველი მესამე 15 წლის მოზარდი არ ფლობს საბაზისო მათემატიკურ უნარებს“ – რა საფრთხეზე მიუთითებს ევროკომისიის ანგარიში by მასმედია
- უშუქობის გამო, ხაშურის მუნიციპალიტეტის 10-მდე სკოლაში სასწავლო პროცესი შეჩერდა by მასმედია
- აფხაზეთში სასწავლო პროცესი დროებით შეჩერდება – სოხუმში ენერგოკრიზისზე საუბრობენ by მასმედია