GE

„შუშანიკის წამება“ და ბესიკ ხარანაულის ლექსი – ქართულის გამოცდის მეორე სესიის აბიტურიენტებმა გამოსვლა დაიწყეს

აბიტურიენტების ნაწილისთვის ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდა დღეს, სამ ივლისს, ამ წუთებშიც მეორე სესიით გრძელდება. EDU.ARIS.GE-სთან გამოცდიდან გამოსული აბიტურიენტები საუბრობენ, რა საკითხები შეხვდათ მეორე სესიაზე.

აბიტურიენტი 175-ე საჯარო სკოლაში გახსნილი საგამოცდო ცენტრიდან საკითხებს ასე იხსენებს: “არაპროგრამულიდან შემოვიდა ბესიკ ხარანაულის ლექსი “კარტოფილების ამოღება”. მე ავირჩიე არაპროგრამული. “სხვადასხვა თაობის ადამიანებს შორის რა შეიძლება აერთიანებდეს ყველას” – ეს იყო მთავარი თეზისი. რაც შეეხება რედაქტირებას, შედარებით რთული იყო, გრამატიკის ნაწილი გართულებული მეჩვენა”.

კიდევ ერთი აპლიკანტი, გიორგი ლომსაძე, ამბობს, რომ გასული წლებისგან განსხვავებით, წელს საგამოცდო თემატიკა უფრო მრავალფეროვანია:

“ბევრად ღრმა და საინტერესო თემებია, ვიდრე გასულ წელს იყო. მე ავირჩიე პროგრამულიდან “შუშანიკის წამება”. მას რომ სთხოვს პატიებას ვარსქენი, ეგ ნაწილი იყო. თეზისს რაც შეეხება, დიდი ადამიანების ბედი რომ დაუფასებლობაა, ამაზე იყო”.

ლიზა ხავთასი კი იხსენებს, რომ რედაქტირების დავალებაში უფრო მეტი დრო დაკარგა, ვიდრე ვარაუდობდა: “ბევრი სასვენი ნიშანი იყო გამოტოვებული, 4-მდე მაინც. რაც შეეხება თხზულებას, ავირჩიე ხარანაულის ლექსი, რადგან საინტერესოდ მომეჩვენა. არ მქონდა იქამდე წაკითხული. თეზისი იყო – “რა გვაქვს საერთო უფროს და შედარებით ახალგაზრდა თაობებს”.

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ინფორმაციით, ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდის მეორე სესიაზე დარეგისტრირებული აბიტურიენტთაგან გამოცდაზე 94%-ზე მეტი გამოსაცდელი გამოცხადდა. 4 ივლისს გამოცდები ისევ ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდით გაგრძელდება.

ასევე იხილეთ:

აკაკი წერეთლის მოთხრობა და „ვეფხისტყაოსანი“ – რა საკითხები ახსოვთ ქართულის I სესიიდან გამოსულ აბიტურიენტებს

დასვით კითხვა და მიიღეთ პასუხი - ედუს საცნობარო სამსახური