GE

რა უნდა შეიცვალოს სკოლის დირექტორთა შერჩევის სქემაში?

სკოლის მმართველთა შერჩევა ყოველთვის იყო და არის ატუალური საკითხი განათლების სისტემაში, ყოველი კონკურის შემდეგ ჩნდება კითხვები, რამდენად აქვს კავშირი ტესტირებას პრაქტიკასთან, ან რამდენად შესაძლებელია რამდენიმე წუთიანი ინტერვიუს შედეგად გამოვლინდეს ის კანდიდატი, რომლიც წარმატებით გაართმევს თავს პასუხისმგებლობას, ასევე ხშირად კითხვებია კონკურსის სამართლიანობასთან და ობიექტურობასთან დაკავშირებით.

საკითხის აქტუალურობიდან გამომდინარე “სასკოლო კვლევების ცენტრმა” ამ საკითხის შესწავავლა გადაწყვიტა და მოამზადა რეკომანდაციები, თუ რა უნდა შეიცვალოს სკოლის დირექტორთა შერჩევის სქემაში, იმისთვის რომ უფრო ნაკლები კითხვები გაჩნდეს და რა თქმა უნდა უზრუნველყოფილი იყოს შესაფერისი კადრის გამოვლენა.

რეკომენდაციების შემუშავების მეთიოდი:

1. ა.წ . აპრილში ცენტრის ორგანიზებით გაიმართა მრგვალი მაგიდა თემაზე “როგორ უნდა იყოს შერჩეული სკოლის მმართველი” , სადაც ამ საკითხზე თავიანთი მოსაზრებები გამოთქვეს პრაკტიკოსმა პედაგოგებმა, ფსიქოლოგებმა , სტუდენტებმა, და სხვა.

2. ცენტრის წარმომადგენელმა წარმატებული ქართული კერძო კომპანიის კადრების ხელმძღვანელთან ჩაწერა ინტერვიუ და გაზიარებული იქნა გამოცდილება, თუ როგორ ხდება ამ კომპანიაში კადრების შერჩევა. კვლევის ორგანიზატორები მიიჩნევენ, რომ ამ კუთხით კერძო სექტორისგან ბევრი კარგი პრაკტიკის გაზიარებაა შესაძლებელი.

3. ანალიზი გაუკეთდა წარმატებული სასკოლო სისტემის მქონე ქვეყნების პრაქტიკას სინგაპური, ფინეთი.

რეკომენდაცია #1 -კვალიფიკაცია

კვალიფიკაციაში აუცილებლად უნდა იყოს მოთხოვნილი, რომ კანდიდატს უმაღლესი სასწავლებელი დამთავარებული ჰქონდეს მაღალ ქულებზე – წარჩინებით. ამას გვაჩვენებს უცხოური გამოცდილება, ასვე საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს უნდა დაემატოს ინგლისური ენის ცოდნა მაღალ დონეზე, (ენის ცოდნა პირველ რიგში აუცილებელია უწყვეტი თვითგანვითარებისთვის) რა თქმა უნდა, ცოდნა, ასევე ის, თუ რამდენად წარჩინებით დაამთავრა კანდიდატმა უმაღლესი უნდა შემოწმდეს სათანადოდ. მრგვალი მაგიდის რეკომენდაციით, საკვალიფიკაციო მოთხოვნებში უნდა შენარჩუნდეს გამოცდილების ქონა სასკოლო სფეროში.

რეკომენდაცია# 2 – ტესტირება

რეკომენდირებულია, რომ ტესტირება დარჩეს შერჩევის პროცეში, რადგან შემოწმდეს რამდენად შეუძლია კანდიდატს ელემენტარული ანალოგიების დამყარება, თუმცა აქ შეიძლება შეიცლაოს, ის, რომ კანდიდატებისთვის ტესტირებაზე გასვლა შესაძლებელი იყოს მოქნილი გრაფიკით და ასევე ჰქონდეთ მეორედ გასვლის უფლებაც. არ იყოს ერთი კონკრეტული დღე, რომელიც წყვეტს ყველაფერს, რადგან შესაძლოა, იმ კონკრეტულ დღეს ესა, თუ ის კანდიდატი ცუდად გახდეს, ან ვერ შეძლოს, მისვლა და ასე შემდეგ, ეს არ უნდა იწვევდეს კანდიდატის ავტომატურ გამოთიშვას კონკურსიდან.

რეკომენდაცია #3 – გასაუბრება

გასუბრების კომპონენტში ცენტრის რეკომენდაცია არის, რომ გასაუბრება წარმართოს არა რამდენიმე კაციანმია კომისიამ, არამედ ერთმა მაღალი დონის HR- მა, ეს არის კერძო სექტორის რჩევა: “კანდიდათან გასაუბრება აუცილებალად ერთი-ერთზე უნდა წარიმართოს. პირველი, იმიტომ რომ გასაუბრება აუცილებლად უნდა წარმართოს პროფესიონალმა, როცა რამდენიმე კაციანი კომისია დგება შეუძლებელია, რომ მათ ყველას ჰქონდეთ იმის სათანადო ცოდნა თუ, როგორ წარმართოს გასაუბრება. მეორე ფაქტორი, რის გამოც ერთი -ერთზე გასაუბრება უფრო ეფექტურია არის ის, რომ როცა ადამიანი გასაუბრებაზე მოდის ის უკვე გარკვეული სტრესის ქვეშ იმყოფება და როცა რამდენიმე ადამიანს ხედავს შესაძლოა, კანდიდატი დაიბნეს, რაც ხელს შეუშლის საკუთარი თავის წარმოჩენაში. ჩემთვის ყოველთვის უპირველესი ამოცანაა, რომ კანდიდატს მოვუხნა სტრეტსი, ამიტომ გასაუბრებაზე მოსულ კანდიდატებს ყოველთვის შემოსასვლეში ვხვდები და საუბარი არაფორმალურ სტილში მიმყავს. როცა ვნახავ რომ საინტერესო კანდიდტია შემდეგ მე მას ვამზადებ დეპარტამეტის მენეჯერთან შესახვედრად, სადაც ის გრძნობს რომ HR მის გვერდით არის,” – სასტუმრო,” Holiday Inn” -ის კადრების სამსახურის ხელმძღვანელი ნინა ბართაია.

გასუბრების დროს კითხვები არ უნდა იყოს სტანდარტული, გამომდინარე იქიდან, რომ ყველა ადამიანი ინდივიდუალურია. გასუბრების დროის ზუსტად განსაზღვრა გამოცდილი HR-ისთვის არ არის აუცულებელი, მას შეუძლია, 4 წუთშიც კი ამოიცნის, რამდენად შესაფერისია ეს კადრი.

რეკომენდაცია # 4 – პიროვნული თვისებები

რეკომენდაცია იქნება ასევე, რომ შერჩევისას უფრო მეტი აქცენტი იყოს გადატანილი კარგ პიროვნულ თვისებებზე, (მაგ: პასუხისმგებლობის გრძნობა, დისციპლინა) ვიდრე საქმის ცოდნაზე, გამომდინარე იქიდან, რომ კარგი პიროვნული თვისებების მქონე კადრს ორგანიზაცია ასწავლის საქმეს, ხოლო უპასუხისმგებლო და უდისციპლინო ადამიანის ცოდნა მთლიანად კარგავს აზრს.

რეკომენდაცია #5 – გადამზადების ცენტრი

სქემას აუცილებლად უნდა დაემატოს გადამზადების გრძელვადიანი, ძლიერი ცენტრი, რომელიც აუცილებლად უნდა ითვალისწინებდეს პრაქტიკულ ნაწილს და უცხოეთში რამდენიმე კვირიან სწავლებას. ( უცხოური გამოცდილება სინგაპური).

რეკომენდაცია #6- პროცესის მიმართ ნდობა

უპირველისი, რისი არსებობაც ნებისმიერი სქემის არსებობის პირობებში არის აუცილებელი, ეს არის პოლიტიკური ნება და გადაწყვეტილება, რომ კანდიდატები გამოვლენილ იყვნენ ობიექტურად, ნეპოტიზმის გარეშე, და ამ ობიეტურობის განცდა და პროცესის მიმართ ნდობა საზოგადოებაში არსებობდეს.

სასკოლო კვლევების ცენტრი

დასვით კითხვა და მიიღეთ პასუხი - ედუს საცნობარო სამსახური