რამდენით გაიზარდა საჯარო სკოლების საბაზო დაფინანსება და ერთ მოსწავლეზე გათვლილი ვაუჩერის ოდენობა
ზოგადი განათლების დასაფინანსებელად ერთ მოსწავლეზე გათვლილი ფინანსური ნორმატივისა და მისი შესაბამისი სტანდარტული ვაუჩერისის ოდენობა გაიზარდა. შესაბამისი გადაწყვეტილება საქართველოს მთავრობამ უკვე მიიღო. ბრძანებას ხელს პრემიერ-მინისტრი გიორგი კვირიკაშვილი აწერს და უკვე ძალაშია. ერთ მოსწავლეზე გათვლილი ფინანსური ნორმატივის შესაბამისი სტანდარტული ვაუჩერის კოეფიციენტი დამოკიდებულია კლასზე და სკოლაში მოსწავლეების რაოდენობაზე.
პირველიდან მერვე კლასის ჩათვლით
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა არის 170-დან 205 მოსწავლის ჩათვლით, განისაზღვრება – 1.63
- საჯარო სკოლებისათვის სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 206-დან 299 მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება -1.61
- საჯარო სკოლებისთვის სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 300-დან 530 მოსწავლემდე განისაზღვრება -1.60
- საჯარო სკოლებში სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 735 ჩათვლითაა – 1.57
- საჯარო სკოლებისთვის სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 736-დან 1268 მოსწავლემდე განისაზღვრება -1.54
- ხოლო საჯარო სკოლებში სადაც მოსწავლეების რაოდენობა აღემატება 1269 – 1.51
განსხვავებული ციფრებია მეცხრედან მეთორმეტე კლასის ჩათვლით
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 170-დან 205 მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება – 1.97
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 206-დან 299 მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება -1.95
- საჯარო სკოლებისთვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 300-დან 530 მოსწავლემდე განისაზღვრება -1.93
- საჯარო სკოლებში, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 735 ჩათვლით არის 1.90
- საჯარო სკოლებისთვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 736-დან 1268 მოსწავლემდეა, განისაზღვრება -1.86
- ხოლო საჯარო სკოლებში, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა აღემატება 1269 – ს 1.82
ყველა ჩამოთვლილი კოეფიციენტი 2014 წლის ფინანსურ კოეფიციენტთან შედარებით გაზრდილია. მაგალითისთვის, თუ წელს საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 170-დან 205 მოსწავლის ჩათვლით არის და კოეფიციენტი 1.63–ია, ორი წლის წინ ის 1.50 გახლდათ.
რაც შეეხება ერთ მოსწავლეზე გათვლილი ფინანსური ნორმატივის შესაბამის სტანდარტულ ვაუჩერს იგი განსაზღვრება ერთ მოსწავლეზე გათვლილი საბაზო ფინანსური ნორმატივისა და შესაბამისი კოეფიციენტის ნამრავლით. ორი წლისწინანდელ მონაცემებთან შედარებით, ახალი ცვლილებით თანხები გაზრდილია.
პირველიდან მერვე კლასის ჩათვლით
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 170-დან 205 მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება – 489 ლარი გახლავთ – 2014 წელს ეს მონაცემი 450 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 206-დან 299 მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება – 483 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 441 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისთვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 300-დან 530 მოსწავლემდე განისაზღვრება – 480ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 438 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებში, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 735 ჩათვლითაა – 471 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 432 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისთვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 736-დან 1268 მოსწავლემდე განისაზღვრება – 462ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 420 ლარი იყო.
- ხოლო იმ საჯარო სკოლებში, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა აღემატება 1269–ს – 453 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 414 ლარი იყო.
განსხვავებული ციფრებია მეცხრედან მეთორმეტე კლასის ჩათვლით სკოლებში
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 170-დან 205მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება – 591 ლარი – 2014 წელს ეს მონაცემი 540ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 206-დან 299 მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება -585 ლარი – 2014 წელს ეს მონაცემი 528 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისთვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 300-დან 530 მოსწავლემდე განისაზღვრება -579 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 525 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებში, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 735 ჩათვლითაა – 570 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 519 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისთვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 736-დან 1268 მოსწავლემდე განისაზღვრება – 558 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 504 ლარი იყო.
- ხოლო საჯარო სკოლებში, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა აღემატება 1269 – 546 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 495 ლარი იყო.
საჯარო სკოლებისათვის სტანდარტული ვაუჩერს გარდა, ასევე განისაზღვარა საბაზო დაფინანსებაც. საბაზო დაფინანსება პირველიდან მეთორმეტე კლასის ჩათვლით ერთი და იგივეა და ის მხოლოდ მოსწავლეების რაოდენობაზეა დამოკიდებული. 2014 წლის ბრძანებასთან შედარებით თანხები აქაც საგრძნობლად არის გაზრდილი.
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 170-დან 205 მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება – 62 000.00 ლარი 2014 წელს ეს მონაცემი 55000 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისათვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 206-დან 299 მოსწავლის ჩათვლით განისაზღვრება – 58 000.00 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 52000 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისთვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 300-დან 530 მოსწავლემდე განისაზღვრება – 52000.00 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 47000 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებში, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 735 ჩათვლითაა – 43 000.00 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 40000 ლარი იყო.
- საჯარო სკოლებისთვის, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა 736-დან 1268 მოსწავლემდე განისაზღვრება – 37 000.00 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 35000 ლარი იყო.
- ხოლო საჯარო სკოლებში, სადაც მოსწავლეების რაოდენობა აღემატება 1269–ს – 28 000,00 ლარი; 2014 წელს ეს მონაცემი 25000ლარი იყო.
იმ საჯარო სკოლების ნუსხას, რომელთაც განსაზღვრული დაფინანსების გარდა ესაჭიროებათ დამატებითი დაფინანსება – დაფინანსების ოდენობას განსაზღვრავს სამინისტრო.
დამატებით დაფინანსებას გამოყოფს თამარ სანიკიძის უწყება სპეციალური საჭიროების მქონე მოსწავლის სწავლებისთვისაც. დამატებითი დაფინანსება შემდეგი ოდენობით განისაზღვრება.
ა) 1-დან 6-ის ჩათვლით სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის სწავლებისთვის − 4200 ლარი;
ბ) 7-დან 13-ის ჩათვლით სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის სწავლებისათვის − 8400 ლარი;
გ) 14-დან 23-ის ჩათვლით სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის სწავლებისათვის − 12600 ლარი;
დ) 23-ზე მეტი სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის სწავლებისათვის − 16800 ლარი.
წელს განხორციელებული ცვლილებები კერძო სკოლების ვაუჩერის ოდენობას არ შეხებია. შესაბამისად, წელს 2014 წლის მსგავსად კერძო სკოლის ვაუჩერი მოსწავლეზე 300 ლარია.
რატომ მოქმედებს სკოლების დაფინანსების ერთი და იგივე სისტემა პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში?
ეკა არის© წივწივაძე
- რამდენია თანამდებობრივი სარგოები განათლების სამინისტროში თანამდებობების მიხედვით – განკარგულება განახლდა by ARIS.GE-განათლება
- სახელთა კუმშვასა და კვეცასთან დაკავშირებული მართლწერის საკითხები და სავარჯიშოები მეცადინეობისათვის by გრამატიკული ცნობარი
- ვასწავლოთ და ვისწავლოთ ასო-ბგერები „ბ“, „გ“, „დ“, „თ“, „კ“, „უ“, „ღ“, „ს“, „ხ“ – მასწავლებლის 9 პრეზენტაცია by განათლებული ბლოგი