GE

დროში ორიენტაციის უნარი, ისტორიული წყაროს გაგება და ანალიზი – კიდევ რას შეამოწმებს მასწავლებლის საგნის გამოცდაზე ისტორიის ტესტი

მასწავლებლებისა და მასწავლებლობის მსურველთათვის ზაფხულის გამოცდები 6 ივლისიდან დაიწყება. გამოსაცდელთა ინფორმირების მიზნით, შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ისტორიის საგნის ჯგუფის ხელმძღვანელმა, მანანა ჯავახიშვილმა 22 ივნისს ონლაინ ღია კარის დღის ფარგლებში ისაუბრა და თავისი საგნის ფარგლებში, აპლიკანტებს აუხსნა, რომ ისტორიის ტესტის ფორმატი წელსაც ისეთივე იქნება, როგორიც გასულ წელს იყო.

სპეციალისტმა დეტალურად ისაუბრა ყველა დავალების შესახებ და ახსნა, კონკრეტულად რას შეამოწმებს ეს დავალებები:

„ტესტის პირველი ბლოკი, ეს არის დახურული ტიპის დავალებები, რომელიც 22 შეკითხვისაგან შედგება. მას თან ახლავს ნახევრად დახურული დავალება – ქრონოლოგიური პრინციპით დალაგება. შეიძლება, ამ დავალებაში წარმოდგენილი იყოს ისტორიული პიროვნებები, ისტორიული მნიშვნელოვანი მოვლენები, ან კულტურული მოვლენები. არ არის აუცილებელი, რომ პოლიტიკური მოვლენები იყოს, ან სოციალურ-ეკონომიკური“.

მანანა ჯავახიშვილმა განმარტა. რას აფასებს ქრონოლოგიური პრინციპით შესასრულებელი დავალება და რამდენი ასეთი დავალების შესრულება მოუწევს გამოსაცდელს:

„მოგეხსენებათ, დროში ორიენტაციის უნარი არის უმნიშვნელოვანესი ისტორიული მეცნიერებებისთვის და საერთოდ, ისტორიის სწავლებისთვის. ეს, ცხადია, არ გულისხმობს თარიღების დაზეპირებას, მაგრამ მოვლენათა დროში დალაგებას გულისხმობს, ასეთი ტიპის დავალება ოთხი იქნება“.

როგორც გამოცდების ცენტრის წარმომადგენელმა აღნიშნა, ტესტში მეთოდოლოგიური ტიპის დავალებაც შეგხვდებათ.

„ამ ბლოკს მოჰყვება უფრო მეთოდოლოგიური ტიპის დავალებაც. მოცემულია ისტორიული რუკა, რომელსაც დაესმის შეკითხვები და ამ შეკითხვებზე მოსწავლის გაცემული პასუხებიც იქვე არის მოცემული. მოსწავლის ამ პასუხებიდან ოთხი შეცდომით არის გაცემული და გამოსაცდელმა ეს შეცდომები უნდა აღმოაჩინოს. გასასწორებელია 4 შეცდომა და შესაბამისად, ეს არის 4-ქულიანი დავალება.

„მე ვერ ვიტყოდი, რომ ეს კლასიკური მეთოდური დავალებაა, მაგრამ პრინციპში, გარკვეულწილად მსგავსი დავალებების შესწორება უწევთ მასწავლებლებს. ისინი აფასებენ საკუთარ მოსწავლეებს და ამიტომ, ეს არის შეფასებითი დავალება და ამ თვალსაზრისით, საინტერესოც“, – უთხრა საგნის გამოცდაზე გამსვლელებს ისტორიის საგნის ჯგუფის ხელმძღვანელმა.

შეხვედრის ფარგლებში, მანანა ჯავახიშვილმა ისაუბრა, გამოსაცდელებისთვის კიდევ ორი, მნიშვნელოვანი დავალების შესახებ:

„რაც შეეხება, ილუსტრაციას, იგივე ვიზუალური ისტორიული წყაროს გაგებას. მოგეხსენებათ, წყარო არ არის მხოლოდ წერილობითი და ის შეიძლება იყოს ვიზუალური ხასიათის. ამ დავალებაში უნდა შეძლოთ და ილუსტრაციის ანალიზის შედეგად უპასუხოთ იმ კითხვებს, რომელიც დავალებას მოჰყვება და რომელიც ერთ ისტორიულ მოვლენას შეეხება. ჩვენ ყოველთვის ვცდილობთ, რომ წყარო იყოს არა მხოლოდ წერილობითი – დოკუმენტური თუ ნარატიული (არ აქვს ამას მნიშვნელობა), არამედ იყოს ვიზუალური. იმიტომ, რომ წყარო მხოლოდ წერილობითი არ არის.

„ბოლო დავალება ეს არის უცნობი ნარატიული წყარო, რომელსაც თან ახლავს შეკითხვები. ეს შეკითხვები, რასაკვირველია, მხოლოდ ტექსტის გაგებაზეა და არა მის კონტექსტში ჩასმასა და გარე ცოდნის გამოყენებაზე“, – აღნიშნა საგამოცდო ცენტრის წარმომადგენელმა.

შეხვედრის ბოლოს, საგამოცდო ცენტრის წარმომადგენელმა კიდევ ერთხელ შეახსენა გამოსაცდელებს, რომ ტესტზე სამუშაოდ მათ ისტორიაში 4 საათი აქვთ, ამ საგნის მაქსიმალური ქულა 55-ია, გამსვლელი ქულა კი 34. (60+1 ფორმატის მიხედვით).

ასევე იხილეთ:

საგამოცდო ცენტრები და მათთან მისასვლელი მარშრუტები გამოქვეყნდა – გამოცდები 2023

განახლებადი ინფორმაცია გამოცდებსი შესახებ

„ენობრივი მხარის შეფასების წილი გაიზარდა“ – რა ცვლილებები შევიდა მასწავლებლობის მსურველთა (VII – XII) ქართულის ტესტში

დასვით კითხვა და მიიღეთ პასუხი - ედუს საცნობარო სამსახური