GE

განათლების სამინისტრომ მასწავლებელთა ახალი სქემის შექმნის სხვა ვადა დაასახელა – „კომისიამ რამდენიმე ვერსია შეიმუშავა“

საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტრომ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის ახალ სქემაზე მუშაობა აქამდე გაცხადებულ ვადაში ვერ დაასრულა და ამის გამო მთავრობის დადგენილების ცვლილება გახდა აუცილებელი.

კერძოდ, თუკი სქემის ზოგიერთი მუხლი, რომელიც მასწავლებლის პროფესიულ განვითარებასა და სტატუსის ცვლილებას ეხებოდა, 1-ელ იანვრამდე იყო შეჩერებული, ახლა ამ ვადამ 2025 წლის 1-ელ ივლისამდე გადაიწია, რაც ნიშნავს, რომ სწორედ ამ დროში უნდა დასრულდეს იმ კომისიის მუშაობა, რომელმაც ახალი სქემა უნდა შეიმუშაოს.

რა დაპირება მივიღეთ 2024 წელს:

„მასწავლებელთა პროფესიული წინსვლის განახლებული მოდელი 2025 წლის 1 იანვრამდე შემუშავდება“ – განათლების მინისტრი

განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტრო ნაწილობრივ, არადეტალურად განმარტავს, თუ რა ეტაპზეა და რა სამუშაოები შეასრულა უწყებაში შექმნილმა სპეციალურმა კომისიამ:

“როგორც საზოგადოებისთვის ცნობილია, მიმდინარეობს მუშაობა მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემაზე. ამ მიზნით საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტროში შექმნილია სპეციალური კომისია ყველა დაინტერესებული მხარის ჩართულობით.

სქემის რევიზიის პროცესში „მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს მთავრობის 2019 წლის 23 მაისის N241 დადგენილებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე” საქართველოს მთავრობის 2024 წლის 17 ივნისის N199 დადგენილებით 2025 წლის 1 იანვრამდე დროებით, ახალი სქემის შემუშავებამდე, შეჩერდა სქემის ზოგიერთი იმ მუხლის მოქმედება, რომლებიც მასწავლებელთა პროფესიულ განვითარებასა და სტატუსების ცვლილების გზებს ეხებოდა.

სამუშაო ჯგუფის მიზანი და სქემაზე მუშაობის პროცესის მიმდინარეობა ასეთია – ახალი სქემა უნდა შემუშავდეს ისეთ მნიშვნელოვან ასპექტებზე დაფუძნებით, როგორიცაა საერთაშორისო გამოცდილება და ადგილობრივ კვლევებზე დაფუძნებული გაუმჯობესებული მოდელები.

შესაბამისად, აღნიშნული პროცესის ფარგლებში:

– განხილულ იქნა სქემის ეფექტურობასთან დაკავშირებით ქვეყანაში ჩატარებული კვლევები და სხვადასხვა ქვეყნის გამოცდილება მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისა და კარიერული ზრდის მიმართულებით;

– ჩატარდა სამუშაო შეხვედრები, სადაც ჯგუფის წევრებმა წარმოადგინეს საკუთარი შეხედულებები/რეკომენდაციები.

– ადგილობრივი კონტექსტის გათვალისწინებით შემუშავებულ იქნა სქემის განახლებული კონცეფციის რამდენიმე ვერსია, რომლებიც სკოლების ავტონომიურობის ხარისხის ზრდისა და ინსტიტუციური გაძლიერების ფარგლებში მორგებულია სკოლის საჭიროებებს, ითვალისწინებს წლების განმავლობაში სასკოლო საზოგადოების მხრიდან გამოთქმულ რეკომენდაციებს და ამავდროულად, ეფუძნება არსებული სქემის ფარგლებში მიღწეულ შედეგებსა და მოცემულობებს. მნიშვნელოვანია, აღნიშნული კონცეფციები განხილულ იქნეს დაინტერესებული მხარეების – მასწავლებლების, სკოლის დირექტორების, საგანმანათლებლო რესურსცენტრების, პროფესიული კავშირის წარმომადგენლებისა და განათლების სფეროს ექსპერტების მიერ, რაც საშუალებას მოგვცემს, განხილვის ეტაპზე დამუშავდეს და მიღებული უკუკავშირის საფუძველზე საბოლოო სახით ჩამოყალიბდეს სქემის კონცეფციის პროექტი.

შეთანხმებული კონცეფციის პროექტი მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის ახალი მოდელის საფუძველი გახდება.

აღნიშნული სამუშაოების კომპლექსურობის, სხვადასხვა მხარის ჩართულობით განხილვისა და შეჯერებული გადაწყვეტილების მიღების აუცილებლობის გათვალისწინებით, საჭიროა 2025 წლის 1 ივლისამდე გახანგრძლივდეს სქემის ზემოთ აღნიშნული მუხლების მოქმედების შეჩერების ვადა.

სამინისტრო აქტიურად გააგრძელებს საზოგადოების ინფორმირებას სამუშაო ჯგუფის მიერ გაწეული საქმიანობის ფარგლებში ყოველი დასრულებული ეტაპისა და ფართო საზოგადოებრივი განხილვების საფუძველზე მიღწეული შე დეგების თაობაზე”, – განმარტებულია ალექსანდრე წულაძის უწყების მიერ გამოქვეყნებულ ინფორმაციაში, რომელიც 2024 წლის 31 დეკემბრით თარიღდება.

ასევე იხილეთ:

„შემუშავდება სკოლის საშუალო საფეხურის ახალი კონცეფცია“ – რა წერია სამთავრობო პროგრამაში ზოგად განათლებაზე

„შემუშავდება და დაინერგება სკოლების მართვისა და დაფინანსების დიფერენცირებული მოდელები“ – ზოგადი განათლება 2025 წლის ბიუჯეტში

დასვით კითხვა და მიიღეთ პასუხი - ედუს საცნობარო სამსახური