ისტორიის სასწავლო კურიკულუმის შედგენა – ინსტრუქცია და საფეხურები
სასწავლო კურიკულუმის შედგენის პროცესს ისტორიაში უნდა ჰქონდეს მკაფიო სტრუქტურა და გეგმა, რომელიც მოიცავს საგნის მიზნებს, მასალას, გაკვეთილების თემებს, აქტივობებსა და შეფასების ფორმებს. გთავაზობთ დეტალურ ნაბიჯ-ნაბიჯ ინსტრუქცია:
ნაბიჯები სასწავლო კურიკულუმის შედგენისას ისტორიაში:
1. მიზნის განსაზღვრა
რა უნარ-ჩვევებსა და ცოდნას უნდა დაეუფლონ მოსწავლეები კურსის ბოლოს?
მაგალითად: „მოსწავლეები შეისწავლიან საქართველოს ისტორიის უმნიშვნელოვანეს პერიოდებს, გაანალიზებენ მოვლენებს და შეძლებენ მსჯელობას მათი მნიშვნელობის შესახებ.“
2. სწავლების მიზნების ჩამოყალიბება
სპეციფიკური მიზნები უნდა იყოს განსაზღვრული, რომლითაც წარმართავთ სწავლების პროცესს.
მაგალითად: „მოსწავლეები შეძლებენ ახსნას ვახტანგ გორგასლის როლი ქართული სახელმწიფოს გაძლიერებაში.“
3. სასწავლო მასალის შერჩევა
სასწავლო მასალა უნდა შეესაბამებოდეს მიზნებს და გაკვეთილების თემებს.
სასურველია, შედგეს ქრონოლოგიური და თემატური გაკვეთილების სია, რომელიც მოიცავს ყველა აუცილებელ თარიღს, ფაქტს და მოვლენას.
4. გაკვეთილების დაგეგმვა
გაკვეთილების თემების განსაზღვრა: მაგალითად, ერთი გაკვეთილი შეიძლება მიეძღვნას დავით აღმაშენებლის მმართველობას.
ქვე-ცნობები და აქტივობები: რას უნდა მოიცავდეს თითოეული გაკვეთილი (შეკითხვები, ტესტები, წყაროს ანალიზი).
5. სასწავლო მეთოდების შერჩევა
კურიკულუმი უნდა მოიცავდეს სხვადასხვა სასწავლო მეთოდებს:
ლექციები;
დისკუსიები;
დებატები;
წყაროს ანალიზი;
ჯგუფური მუშაობა;
პროექტები.
6. რესურსების განსაზღვრა
სასწავლო წიგნები, დოკუმენტები და წყაროები უნდა შეირჩეს სწორად. რესურსები უნდა იყოს მრავალფეროვანი: წიგნები, რუკები, დოკუმენტური ფილმები, ინტერნეტ მასალები.
7. შეფასების სისტემის შერჩევა
საჭიროა, შეფასების ფორმების განსაზღვრა:
- ტესტები (მრავალჯერადი არჩევანი, ღია კითხვები)
- ესეები და წერა;
- პრეზენტაციები;
- პროექტები;
- წყაროს ანალიზი.
თითოეული აქტივობა უნდა შეფასდეს კონკრეტული კრიტერიუმების მიხედვით (შეფასების კრიტერიუმები).
8. დროის განაწილება
გაკვეთილების რაოდენობა და დრო უნდა გაიწეროს მკაფიოდ. მაგალითად, ერთი თემა შეიძლება მოიცავდეს 3-4 გაკვეთილს.
9. შედეგების შეფასება და ანალიზი
კურიკულუმის ბოლოს, საჭიროა შედეგების გაანალიზება. როგორ დაიხვეწა მოსწავლეების უნარები და ცოდნა? რის გაუმჯობესებაა საჭირო?
ასევე იხილეთ:
წყარო: Teacher’s Blog; 17 სექტემბერი.
- საკლასო „ომების“ მოგვარება, ანუ დისციპლინის კარგი მეთოდები by განათლებული ბლოგი
- როცა სასამართლო ბავშვთან დაკავშირებულ გადაწყვეტილებას იღებს – მოსწავლის, მშობლისა და პედაგოგისთვის by განათლებული ბლოგი
- რა ძირითადი „საფრთხეები“ ელის სკოლაში ყველა პირველკლასელს – სწორი მიდგომები მშობლისა და პედაგოგისგან by განათლებული ბლოგი