GE

რა შედეგს გვაძლევს და როგორ ავიცილოთ თავიდან აგრესიული შენიშვნები და ყვირილი სკოლაში

სკოლაში მასწავლებლის მხრიდან აგრესიული შენიშვნებითა და ყვირილით მოსწავლის გაჩერება შეიძლება რამდენიმე უარყოფით შედეგთან იყოს დაკავშირებული:

1. შიშისა და სტრესის გამოწვევა – მოსწავლე შეიძლება განიცდიდეს შიშს, რაც ხელს უშლის სწავლის პროცესს და იწვევს სტრესს.

2. დაბალი თვითშეფასება – აგრესიული შენიშვნები აქვეითებს თვითშეფასების, რაც აზიანებს ბავშვის პიროვნულ განვითარებას.

3. სოციალური იზოლაცია – სხვა მოსწავლეების თვალში დამცირება ან ყვირილი იწვევს ჯგუფიდან გარიყვისა და მარგინალიზაციის განცდას.

4. დემოტივაციის დაკარგვა – აგრესიული დამოკიდებულება სწავლისადმი ინტერესს ამცირებს და იწვევს დემოტივაციას.

5. აკადემიური ჩავარდნები – სტრესი და მოტივაციის ნაკლებობა პირდაპირ აისახება მოსწავლის აკადემიურ მიღწევებზე.

6. ემოციური ტრავმა – მტკივნეულმა გამოცდილებებმა, როგორიცაა ყვირილი და შეურაცხყოფა, შესაძლოა გამოიწვიოს ემოციური ტრამვები.

7. თავდაცვითი რეაქციები – მოსწავლეებმა შეიძლება გამოავლინონ აგრესიული ან წინააღმდეგობის მომცემი ქცევები მასწავლებლის მიმართ.

8. სკოლისადმი უარყოფითი დამოკიდებულება – ყვირილი ან აგრესია იწვევს სკოლისადმი არასასურველ დამოკიდებულებას და გაკვეთილებზე დასწრებისგან თავის არიდებას.

9. ფსიქოლოგიური ზიანი – ხანგრძლივმა აგრესიამ და სტრესმა შეიძლება გამოიწვიოს ფსიქოლოგიური პრობლემები, როგორიცაა დეპრესია ან შფოთვა.

10. სწავლების ხარისხის გაუარესება– ასეთი მეთოდები არღვევს კლასში ჯანსაღ ატმოსფეროს და ხელს უშლის ეფექტურ სწავლებას.

რეკომენდაციები, თუ როგორ ავიცილოთ თავიდან აგრესიული შენიშვნები და ყვირილი სკოლაში:

1. პოზიტიური კომუნიკაცია – მოსწავლეებთან ურთიერთობისას გამოიყენეთ პოზიტიური, დამამშვიდებელი ტონი. ეს ხელს უწყობს ნდობისა და უსაფრთხოების განცდის ჩამოყალიბებას.

2. ემოციური კონტროლი – მასწავლებელმა უნდა ისწავლოს ემოციების მართვა. რთულ სიტუაციებში სჯობს სუნთქვის ვარჯიშები ან მცირე შესვენებები.

3. პიროვნული მიდგომა – ყოველი მოსწავლე ინდივიდუალურია, ამიტომ საჭიროა თითოეულ მათგანთან ინდივიდუალური მიდგომის გამოყენება.

ასევე იხილეთ:

როცა სკოლაში დისციპლინა ირღვევა – პრობლემები, შედეგები და გამოსავალი

ავტორიტეტი თუ ბიუროკრატიული მძევლობა? – მასწავლებლის გამოწვევები საქართველოში

წყარო: Teachers blog

დასვით კითხვა და მიიღეთ პასუხი - ედუს საცნობარო სამსახური